Acest articol face parte din seria dedicată cercetării de UX pe procesul de admitere și oferta educațională a UPT din perspectivă digitală.
Cercetarea a relevat o serie de personas care reprezintă tipologii diverse de candidați la admiterea la UPT. Aceste personas sunt concepute ca un instrument pentru a lua decizii empatice de modelare a procesului de admitere din perspectivă digitală, fără a încerca să fie exhaustive.
Colecția include 13 profile distincte care acoperă o gamă largă de situații și nevoi, cum ar fi Oana (pasionată de arhitectură), Alex (gamer interesat de programare), Luca (student italian interesat de tehnologii verzi), Raluca (candidată cu dizabilitate) sau Bogdan (baschetbalist). Fiecare profil include informații despre background, motivații, provocări și frustrări în relație cu procesul de admitere.
Aceste personas evidențiază diverse provocări cu care se confruntă candidații: navigarea pe un site universitar neoptimizat pentru smartphone, nevoia de informații clare despre admitere și burse, înțelegerea diferențelor între facultăți, accesul la informații în limbi străine sau nevoile specifice ale candidaților din grupuri vulnerabile. Tipologiile evidențiază și diverse preferințe tehnologice, niveluri de autonomie, surse de informare și factori de decizie care influențează alegerea de a studia la UPT.
(acces cu cont instituțional UPT)
Feedback-ul este binevenit la website@upt.ro.